Visual Merchandising

Visual Merchandising omvat alle activiteiten die gericht zijn op het zo aantrekkelijk mogelijk presenteren van het assortiment aan de klant. Een belangrijk element van Visual Merchandising is het creëren van een etalage met ‘stopkracht’, die ervoor zorgt dat mensen niet voorbijlopen, maar de winkel binnengaan.

Daarnaast behoren ook onderwerpen als winkelsfeer, indeling van de schappen en routing (de weg die een klant aflegt in de winkel) tot het aandachtsgebied van een Visual Merchandiser. De hoofddoelen van Visual Merchandising zijn het werven van klanten, het stimuleren van de verkoop en het ontwikkelen van het juiste imago.

Visual Merchandising | Ateljee Agt

Trainingen

Visual Merchandising Basic en Advance training.
De trainingen zijn ontwikkeld voor zowel medewerkers die al als Visual Merchandiser werken, als voor medewerkers die ambitie hebben zich te ontwikkelen op gebied van VM. Een unieke training waarbij etaleren, presenteren en verkoop centraal staan en waarin theorie en praktijk elkaar afwisselen in interactieve oefeningen.

Er wordt gewerkt met concrete Visual Merchandising voorbeelden die toepasbaar zijn in jullie eigen brand omgeving.

Ook om Ondernemers/Winkeliers trainingen uit handen te nemen. Medewerkers met een nieuw en ander perspectief te laten terug keren op de winkelvloer. Om met een kritische oog te gaan kijken, waar nog kansen liggen om de omzet te verhogen.
Deze training wordt gegeven op basic en daaropvolgend advance niveau. Advance is alleen toegankelijk voor diegene die de basic training al gevolgd heeft.

Workshops

Visual Merchandising Basic Training
(Prijzen op aanvraag, minimaal 6 deelnemers)

Visual Merchandising Advanced Training
(Prijzen op aanvraag, minimaal 6 deelnemers)

Visual Merchandising In Store Training
(Prijzen op aanvraag)

Visual Merchandising | Ateljee Agt
Visual Merchandising | Ateljee Agt